תזונה והמלצות- לסובלים מכאבי ראש ומיגרנות 

כאבי ראש  ומיגרנה על פי ההומיאופתיה

לפי ההומיאופתיה קיימים סוגים שונים של כאבי ראש. וכל כאב ראש מטופל באמצעות תרופה הומאופתית שונה בהתאם למאפייני המטופל .

מחקרים מראים כי תזונה מתאימה הינה בעלת השפעה רבה במניעת מיגרנות. הימנעות מאכילת  מוצרי חלב ,חומרים משמרים, קפאין, מונוסודיום גלוטומט ועוד, יורידו את רמת ההתקפים לאורך זמן. כמו כן חשוב להקפיד על אורח חיים בריא, מנוחות וארוחות מסודרות. יחד עם זאת חוסר של מזון יכול להוביל גם הוא למיגרנה, לכן יש לאכול באופן סדיר ובהתאם להימנע ממזונות המעודדים מיגרנות וכאבי ראש.

שימו לב- מיגרנה אוהבת סדר יום קבוע!

מזונות שיש להימנע מהם-
מזונות משומרים ומזונות מעושנים כדוגמת נקניקים ובשר מעושן מכילים חומר הנקרא ניטריט, תפקיד חומר זה לשמור על טריות המזון. חומר זה הינו מעורר מיגרנה. אנשים שנמנעו מאכילת מזונות מעובדים ומשומרים דיווחו על ירידה חדה בכמות ההתקפים .
מונוסודיום גלוטומנט – שימו-לב, במוצרים רבים יש כמות גדולה של מונוסודיום גלוטומט. ניתן למצוא חומר זה במזונות מוכנים, אוכל קפוא וחטיפים שונים. חשוב להימנע ממנו עד כמה שאפשר.
גבינות קשות – אכילה של גבינות שמנות וגבינות קשות .
מוצרי חלב – הפחתה של צריכת מוצרי חלב .

מחקרים מראים כי קפאין ושוקולד מעוררים מיגרנות וחשוב להימנע מצריכתם. 

מעבר להימנעות ממזונות המעוררים מיגרנה חשוב להקפיד על ארוחות מסודרות, מומלץ לא לדלג על ארוחות ויש להימנע מאכילה בשעות הלילה המאוחרות.

הגורמים  אינם רק תזונה לקויה או תזונה שאינה מתאימה, להופעת מיגרנה גורמים חיצוניים נוספים כגון: חוסר שינה, מתח וכדומה. לכן על מנת לפעול  לשיפור רמת הבריאות, חשוב להקפיד על אורח חיים נכון ובריא.

בדקו את התפריט שלכם
לכל אדם רגישות שונה, חשוב לבדוק את התפריט שלכם, הדרך המומלצת היא כל פעם לנסות מזון אחר ולבדוק על ההשפעה שלו עליכם, במידה וגילתם כי מזון מסוים או ריח מסוים מביא למיגרנה, יש להימנע ממנו וכך להפחית את הסיכוי לקבל מיגרנה.

 

 קווים מנחים לתזונה בריאה  יומיומית

בוקר

התחילו את הבוקר עם סמודי ירוק(ראו בפוסט הקודם), אם לא מתאפשר לכם

שתו מים חמימים עם חצי לימון סחוט וכפית שמן זית בכבישה קרה.

אכלו סלט מגוון,- מירקות ונבטים,טחינה,אבוקדו,מעט טונה ,ביצה קשה

לחם שיפון או דגנים מלאים

הקפידו ללעוס לאט

שתו מספר דקות לפני הארוחה ואו לאחריה ולא יחד עם המזון.

ארוחת ביניים – פרי,חטיף בריאות  או מעט פירות יבשים ואגוזים

צהריים

דגנים מלאים-הכינו תבשילים:  ירקות בתנור, או מוקפצים עם קינואה ,אורז מלא ,בורגול מלא …

חלבון-מהחי עדיפות לחזה עוף , או פרגיות, דגים

מהצומח- סייטן, טופו ,סויה

סלט ירוק  וטחינה

ערב

חביתה או ביצים בדרך שאוהבים , עם סלט  ולחם מלא

הקפידו לאכול ארוחה אחרונה עד השעה 20:00 לפחות, במידה ותהיו רעבים אכלו פרי

בנוסף אפשר להוסיף מיץ מירקות-סלק,גזר,מלפפון,שומר….

 פעילות גופנית

פעילות גופנית בכדי לשמור על בריאות טובה !

מצאו משהו שאתם אוהבים לעשות ביחד או לבד, העיקר שיהיה לכם כייף לעשות את זה או שלפחות תעשו את זה כי אתם יודעים שככה צריך, כדי לשמור על בריאותכם . ספורט ידוע בהשפעה המיטיבה שלו כדי לשמור על הבריאות כמו גם בכדי לפרוק מתחים ולחצים יומיומיים.לפעילות ספורטיבית מאומצת של שעה ,לפחות 3 פעמים ביום איכות מיטיבה עבורנו .

 

לשאלות הערות ועוד  אתם מוזמנים לרשום לי,  לפי הפרטים הרשומים למטה –