מלטונין ומיגרנות

מלטונין מיוצר במוח שלנו, בבלוטת האצטרובל, והוא זה שמפעיל את השעון הביולוגי שלנו.

כשהשמש שוקעת, עולה רמת המלטונין בגוף שלנו, הוא בעצם הורמון שינה, אם אין אותו, אין שינה.

מולו עומד הנוירו-טרנסמיטור סרטונין, כשהמלטונין גבוה הסרטונין נמוך, ובבוקר כשהסרטונין עולה, המלטונין יורד. יפה, נכון?!

המלטונין, מאותת לנו ללכת לישון- חשוב ללכת לישון מוקדם, כדי שהשעון הביולוגי יעבוד באופן אופטימאלי- השעה המומלצת היא 22:00-22:30. שינה טובה היא חיונית ומהווה בסיס, לבריאות טובה ותקינה. לכן כדי לשמור על שעות שינה וערות טובים- מומלץ לישון עד השעה 22:30, להתעורר ב6:00, ולצאת לטיול קצר ללא משקפי שמש.

התוסף שניתן לצרוך, הוא סינטטי, ולרוב הוא בשימוש בבעיות שינה. למלטונין תכונות מעודדות שינה ונוגדות שגשוג תאי סרטן, משפיע על הורמון הגדילה, הורמוני המין, ועוד. בנוסף יש לו מערכת יחסים עם סרטונין, ונוירואדרנלין. המורכבות של המפגש של האור בערות בבוקר, עם רשתית העין, ההשפעה על המוח והפרשת הסרטונין, משפיעים על הסדר המופלא בגוף שלנו.

במיגרנות- נמצא שהמלטונין יכול להשפיע לטובה, על חלק מהסובלים ממיגרנות. כמו גם ממי שסובל מסוגי כאבי ראש מגוונים, כולל כאב ראש מסוג קלאסטר. נמצא שנטילה שעה לפני השינה, של 1-3 מ"ג מלטונין, זהו המינון שנמצא מועיל. רצוי להתחיל בטווח הנמוך, ולאט להגביר את המינון.

בישראל המלטונין ניתן, במרשם רופא בלבד.
מומלץ לשילוב עם מגנזיום גליצינאט, B קומפלקס פעיל ועוד.

מקווה שנעזרתם בכתוב, מוזמנים גם להפיץ לחברים וכמובן לכתוב.

ליצירת קשר וקביעת תורים-0523560654 מירב כנפו